23-07-08

Midweekje Lac d'Aillette - van maandag 9 t.e.m. vrijdag 13 juni

Ons midweek Centerparcs "Lac d'Aillette" zit er al een eindje op maar hier dan nu eindelijk het verslagje. Het verslagje maken liet mij nagenieten van ons reisje want genieten dat was het daar in dat klein paradijsje op nog geen 2 en een half uur rijden van ons huis.

Als vaste bezoekers van Centerparcs Erperheide en Meerdal wisten we ongeveer waar we ons aan moesten verwachten, maar ditmaal verkenden we onbekend terrein, nl. het allernieuwst Centerparcs-park "Lac d'Aillette" in Frankrijk dicht bij Reims. We hadden er al veel over gelezen en het moest er echt prachtig zijn. Ver was het alvast niet rijden, zo'n kleine 200 km.

In de week voor ons vertrek zaten we er zo mee in dat het slecht weer zou zijn, want de afgelopen dagen had het niet anders gedaan dan geregend. Maar de maandag toen we wilden vertrekken was het weer het minst van onze zorgen. Alletwee de kindjes hadden een zware hoest en Nathan had de afgelopen nacht zelfs 39,7°C koorts gehad. Dus vooraleer we die ochtend konden vertrekken zijn we nog snel met de twee naar de dokter geweest. Enkele uren later dan gepland en geladen met massa's medicijnen vertrokken we richting "Lac d'Aillette".

De medicijnen werkten snel en zoals je op onderstaande fotookes kunt zien, zien de kids er alles behalve ziek uit.

Hieronder een fotoverslagje van ons reisje naar een paradijsje.

's Morgens Croissants eten op ons terras van ons bungalowtje met uitzicht op het meer.

20080610_001_blog

Eendjes brood geven vanop ons terras

20080611_004_blog

Eendjes... Euh ik bedoel zwaantjes. "Lac d'Aillette is niet voor niks een superdeluxe park :-)

20080610_002_blog

En als het brood op was, dropen de zwanen snel af naar betere oorden. Zonder "dankejewel" te zeggen of om te kijken.

20080610_003_blog

De dagen vlogen voorbij.

De éne dag gingen we bootje varen op "Le Lac d'Aillette". Dante en papa voorin de boot waren helemaal in hun sas.

20080610_005_blog

Achterin de boot was Nathan er niet zo gerust in en zeker niet toen Dante het stuur van papa overnam.

20080610_006_blog

En toen mama Nathan efkes van haar schoot deed om een fotooke te nemen van de kleine matroos stond hij op het punt van te wenen. Dat wiebelende ding in het water was echt niet zijn ding.

20080610_007_blog

De andere dagen werden gevuld met naar de leuke, mooie en veilige speeltuintjes te gaan in het park

20080610_008_blog

Ook het kleine strandje was een groot succes bij de kindjes.

20080611_013_blog

20080611_012_blog

Daarnaast waren er nog de speelhoekjes in de restaurantjes en het indoor speelplein "Baluba". En overal zorgde Dante goed voor zijn kleine broertje Nathan.

20080611_014_blog

En Nathan... die vond het allemaal supertof !!!

20080611_015_blog

In de Baluba was er ook een keukentje en mijn twee stoere mannen waren oprecht geïnteresseerd. Bij deze is de basis dus gelegd voor de "nieuwe man". Hopelijk zijn ze over 20 jaar nog altijd even geïnteresseerd :-)

20080612_024_blog

Nathan trok zich niet te veel aan van wat zijn grote broer deed of waar hij was, Dante aan de andere kant hield Nathan voortdurend in het oog. Zag je Nathan dan was Dante gegarandeerd in de buurt.

20080612_025_blog

Het subtropisch zwemparadijs, één van de grootste troeven van Centerparcs was ook bij de kids één van hun grootste troeven.

20080611_016_blog

Nathan zijn eerste bezoek aan het zwembad beviel hem opperbest.

20080611_017_blog

En 's avonds was het genieten van een hapje en/of drankje op één van de terrasjes met een pracht van een uitzicht. En met dicht uitzichtje sluit ik ook het fotoverslagje af.

20080611_018_blog

Lac d'Aillette !!! Het was ons eerste maar zeker niet ons laatste bezoek !!!

21:14 Gepost door Jess in Algemeen | Permalink | Commentaren (6) |  Facebook |

Zalig! Dat lijkt echt wel een supergeslaagde vakantie!! En leuk dat we verlof hebben he, zo geraken de blogjes wat bijgewerkt ;-)

Groetjes,
Veerle

Gepost door: Veerle | 23-07-08

Oh dat zag er inderdaad super uit! Leuk dat we nog een verslagje kregen!
Genieten jullie een beetje van de vakantie?
Liefs,

Gepost door: Bientje | 24-07-08

Hallo, mijn familie zou ook wel eens naar daar willen gaan. Normaal gaan we altijd ergens in België of Nederland naar Centerparcs. Maar daar in Frankrijk is het precies heel mooi. Nog een leuke vakantie en hopelijk blijft het weer zoals nu.

Gepost door: Brick | 25-07-08

Hoi Jess Dat zag er daar alleszins piccobello uit hé... jullie zullen er dus wel heel goed van genoten hebben... Pfff zeg, wat worden die twee kereltjes van jou al groot hé ;o)))

Lieve groetjes van Lucky

Gepost door: Lucky | 28-07-08

Amaai wat een sjiek park!
Ik zal het zeker onthouden, dan kan ik daar eens naartoe gaan ipv naar Erperheide. En zo'n toffe foto's! Als Dante zijn haar nat is lijkt hij wel op Nathan hé. Enné, wij hebben net zo dezelfde bootfoto's maar dan van op het meer in Pertisau :-))

Liefs,
INge

Gepost door: Inge | 03-08-08

Mooie fotoreportage.
Ziet er een mooie cp uit.